tisdag 10 februari 2009

Jag bävar redan

Snöoväder drar in över Sverige Jag tycker om snö, i måttliga mängder, men nu får det vara nog. Det är då tur att vi har en granne med traktor som skottar åt oss annars skulle jag ha fått mer motion än jag skulle ha klarat av. Här uppe i norr så är vi van att vara insnöade med jämna mellanrum men södra sverige får nog stora problem att ta sig på jobbet i morgon. Kuling och snö i Skåne Alla skåningar och blekingebor som inte är vana med snö kommer nog att gnälla öron av oss snöveteraner och det enda vi kommer att få se på nyheterna i två dagar framöver är insnöade sörlänningar, jag bävar redan.

1 kommentar:

Anonym sa...

I Stockholm och söder ut är det snö kaos, då det kommer mer än 6 cm på 24 timmar. Norröver snöar det bara. Det är bara att erkänna, man bor i "fjollträsk". Enligt rykten skall det ha snöat i Norrbotten i en veckas tid snart, nån som läst om det på nyheterna?