lördag 7 mars 2009

Den växer

Ugglas storfavorit enligt tittarna

Jag trodde inte att jag skulle säga det men Ugglas låt växer för varje gång jag hör det men jag tror inte att det är nåt vinnarmaterial i finalen och definitivt inte i "the big finale" för där får dom ingen chans att låta den växa till sig. 

Man behöver höra den en tre fyra gånger för att riktigt börja uppskatta den för första gången man hör den så låter den bara gnällig och underlig, andra gången orkar man lyssna på texten och tredje gången kommer en liten uppskattan känsla upp till ytan. Märkligt hur en låt kan förändras från att vara fullständigt avskyvärd till att vara riktigt bra. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att Uggla skulle kunna slå knock i stora finalen. Den låten står ut framför allt för att den gör det så enkel. Det är bara låten, inget försök till storslagen show. Minns Cayennes "Stanna hos mig", den bästa låt som inte vunnit svenska melodifestivalen.