söndag 23 augusti 2009

Ska man bli glad eller avundsjuk?

Måste jag vara glad och gratulera den Italienske mannen som vunnit 147 miljoner euro på lotto?

Jag tycker att det är alldeles för mycket pengar för en enda människa att vinna så jag bestämmer mig för att bli mer avundsjuk på vinnaren än glad för hans skull. Jag är en småsint och avundsjuk människa, åtminstone när det gäller att gratulera folk till vinster som är så stora så man måste tänka efter hur många nollor summan har. Hur kan det pratas om finanskris när det går att vinna så mycket pengar med en insats på tjugo kronor.

Jaja, grattis grattis då men jag är verkligen avundsjuk, jag med vill vinna lite pengar, jag skulle nöja mig med en promille av den summan vilket blir 1,5 miljoner kronor men det är väl bara att fortsätta att köpa trisslotter och vinna tjugofem kronor någon gång ibland så man kan köpa en ny lott för vinsten så att man kan hoppas en liten stund till.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: