tisdag 2 juni 2009

Inför undantagstillstånd

Förbjuda rökning utomhus?

Jag är före detta rökare och före detta snusare, jag är snart före detta allt roligt (inte riktigt) och om inte jag får röka så ska ingen röka någonstans. Varför inte betala ut skottpengar på rökare eller varför inte införa undantagstillstånd så att ingen får vara ute och förpesta luften med dålig andedräkt eller vitlöksosande rapar och svavelosande pruttar. 

Förbjud samtidigt alla parfymer (jag är allergisk) alla bilar, hundar och katter som avgasar, bajsar och luktar illa. Jag kan halka i hundbajs och slå mig fördärvad. Jag tycker dessutom att det ska vara lag på att alla måste ha flytvästar, snöskor och hjälm ifall att det blir översvämmning, snöstorm eller hagelskurar och istället för att förbjuda rökare att röka ute så ska det vara lag på att alla ickerökare inte får gå hemifrån utan gasmask.

Läs även andra bloggares åsikter om 
Respito.com

2 kommentarer:

Fluff sa...

Jag är en icke rökande dotter till en storökande far. En far som brukade röka innomhus ända tills dess att hans första barn föddes med gulsot och en askgrå moderkaka som följd av all den andrahandsrök min mamma utsatts för under graviditeten. Efter detta röker han endast utomhus när ingen var i närheten, och har upptäckt att det gick väldigt bra det också. När han befinner sig bland folk kan han faktiskt avstå den där ciggen.

Att röka är ett val.
Det borde andrahandsrökning också få vara.
Eller ska vi börja kasta kött på vegetarianer också?

För övrigt: Superbt att du slutat röka och snusa!

Aila sa...

Jag är superb=) Ingen falsk blygsamhet här inte. Givetvis ska man inte bolma folk i ansiktet men nog borde det gå att lösa så att en rökare får ta sig ett bloss utomhus efter kaffet, dom är väl människor dom med, tror jag, jag har för mig att jag var det i alla fall även då jag var slav under allehanda nicotinpreparat.=)