fredag 7 augusti 2009

Jag har bestämt mig för att leva

Jag har bestämt mig för att leva mitt liv utan rädsla. Jag har ingen aning om hur jag kommer att dö, om det blir av svininfluensa, översvämningar, ryska fästingbett, miljögifter eller hjärtinfarkt men en sak är säkert.

Jag tänker leva utan rädsla tills jag dör och till och med njuta av våran vackra värld precis som den är, jag tänker göra det jag kan för att inte förstöra den mer men det är nog ont om tid och jag vore bara dum om jag slösade bort den på alla domedagsprofetior som ständig öses över oss i en allt stridare ström.

Hur allvarliga hoten än är så får vi inte glömma bort att leva medan vi väntar på att dö, för dö det ska vi men hur och när är det lika bra att lämna åt ödet.

Läs även andra bloggares åsikter om

3 kommentarer:

Anton sa...

Hysteriska tokmedia. Det jag i så fall skulle vara orolig för är att människor kommer dö som flugor när de använder ett vaccin ingen vet fungerar. Jag kommer iallafall inte ta vaccinet.

Anonym sa...

WHO börjar få kalla fötter men de kör ändå på i full fart. Notera att i dagens artikel i DN (http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/who-forsoker-lugna-vaccinkritiker-1.926121) framkommer att WHO tar fram NYA VARIANTER AV VIRUSET för att försöka träffa rätt med vaccinet. Chancen att det lyckas är väldigt liten men det faktum att WHO utvecklar dödliga virus borde vara en väckarklocka för många. Att den svininfluensa vi nu ser runt jorden startade utanför ett Baxter lab i Mexico är en annan tydlig varningssignal.

Dessutom ljuger WHO. De säger att endast 30 dog av vaccinet förra gången ett svininfluensavaccin sattes in. Över 300 anmälningar om dödsfall gjordes! 4000 fick dessutom dokumenterat allvarliga biverkningar som totalförlamning, förlamning, nervskador etc. Detta ledde till att vaccineringskampanjen avbröts.

WHO utvecklar dödliga virus. Baxter har tidigare i år spridit över 72 kilo av dödligt influensavirus “av misstag”. De utreds nu av polisen i Österrike. Läget vad gäller vetenskapen om vaccinering är idag uppenbart splittrat.

Det finns goda skäl att antaga att vaccinering faktiskt inte ger något skydd överhuvudtaget. Vetenskap, forskning och analyser av forskningsresultat visar detta. Självklart blir det inte rapporterat i media eller av läkemedelsindustrin.

Visst undrar man vad som pågår egentligen. Kan det verkligen vara så att man medvetet vill sprida sjukdom och lidande till miljoner människor? Kan det vara så att man medvetet skrämmer upp världens befolkning för att sprida en annan smitta? Finns det fog för påståendena att mäktiga grupper avser att reducera världsbefolkningen för att “rädda planeten och mänskligheten”?

Vi kan forska i motiven och finna alla skyldiga senare – nu måste vi se till att det skall bli möjligt att säga nej till vaccinering och dessutom att det skall bli möjligt att inte finansiellt bidraga till köp av högst tveksamma potentiellt dödliga vaccin.

Micke sa...

Vad är det för mening med att gå runt och oroa sig för hur och när jag kommer att dö?
Då har man ju bara slösat bort all den tid man skulle levt med att oroa sig för vad som händer i morgon.
Fyll dagarna med liv, inte livet med dagar. :-)